یکی از دغدغه هایی که مردم برای تبلیغات در فضای مجازی دارند این است تفاوت تبلیغات در گوگل ادز و اینستاگرام چه در
در این مقاله سعی شده است تا برخی از مهم ترین تفاوت ها و شباهت های تبلیغات در گوگل ادز، اینستاگرام و نیتیو بررسی شود.
تفاوت تبلیغات در گوگل ادز و اینستاگرام
با مقایسه تبلیغات در گوگل ادز و اینستاگرام به این نتیجه می رسیم که کدام یک از این دو می تواند سود بیشتری برای کسب و کار ما داشته باشد.
ما می دانیم که یک تبلیغ موثر می تواند نقشی حیاتی در پیشبرد اهداف ما به ویژه در حوزه کسب و کار ما ایفا کند.
اما برای این نیست که از این نوع تبلیغات بیشترین بازده و سود را به دست آوریم.
برای اینکه تبلیغات مفید باشد، باید به دنبال راه حل های موثر باشیم.
بنابراین با مقایسه درج تبلیغات در گوگل ادز و اینستاگرام می توان نتیجه گرفت که:
کدام یک از این غول های تبلیغاتی موقعیت مناسب تری برای ما دارد؟
می دانیم که فضای مجازی، شبکه ها و رسانه های اجتماعی روز به روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.
همین نکته فضای مجازی و تبلیغات در آن را به گزینه ای بسیار مناسب برای تبلیغ کسب و کار شما تبدیل کرده است.
اما در حین استفاده از فضای مجازی به عنوان منبع تبلیغاتی با سوالات مختلفی روبرو هستیم.
سوالاتی مانند:
- آیا می توانید به استفاده و کارایی آنها اعتماد کنید؟
- آیا می توان به طور دائم و پیوسته از اینستاگرام به عنوان ابزاری برای ارائه و تبلیغ محصولات، محصولات و خدمات استفاده کرد؟
مقایسه تبلیغات اینستاگرام و تبلیغات گوگل
مقایسه تبلیغات اینستاگرام و گوگل ادز ارائه تبلیغات مجازی و دیجیتال برای افراد فعال در این زمینه از جذابیت و اهمیت قابل توجهی برخوردار است.
از آنجایی که تبلیغات در فضای مجازی نیاز به پول دارد،
بنابراین افراد فعال در این زمینه لازم می دانند بدانند کدام حوزه و بستر برای تبلیغات آنها مفیدتر و موثرتر است.
زیرا هرچه پلت فرم فعالیت موثرتر باشد، کارآمدی کسب و کار بیشتر است.
مقایسه تبلیغات با اینستاگرام قطعا در گوگل ادوردز برای مشاغل اولویت دارد.
زیرا شبکه های اجتماعی مختلف تنها در یک بازه زمانی خاص می توانند به محبوبیت و کارایی بالایی دست یابند.
از طرفی هر لحظه امکان فیلتر شدن این شبکه ها وجود دارد که مطمئناً کسب و کارها را تحت تأثیر قرار می دهد.
در مقایسه با تبلیغات گوگل ادوردز و اینستاگرام، هزینه تبلیغات برای فعالان حوزه فضای مجازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
هزینه بارگذاری و تولید محتوا در فضای مجازی برای شبکه های اجتماعی مختلف از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
همانطور که می دانیم هزینه تبلیغات در اینستاگرام بیشتر از هزینه تبلیغات در گوگل ادز است.
از طرفی گوگل ادز و اینستاگرام هر کدام الگوریتم های مخصوص به خود را برای رتبه بندی و اولویت بندی محتوای تولید شده دارند.
دانستن و رعایت این الگوریتم یکی از الزاماتی است که هنگام گنجاندن محتوا و تبلیغات در این سیستم ها باید مورد توجه قرار گیرد.
مقایسه تبلیغات گوگل و تبلیغات بومی
پس از مقایسه تبلیغات در گوگل ادوردز و اینستاگرام،
در ادامه به نوع دیگری می پردازیم که مورد توجه بسیاری از علاقه مندان فضای مجازی قرار گرفته است.
تبلیغات بومی با ارائه محتوای متناسب با ظاهر سایت مشخص می شود.
این دسته از تبلیغات تاثیر بیشتری دارند و از این رو هزینه بیشتری نسبت به ذکر شده دارند.
از طرفی باید بدانیم که تبلیغات در فضای مجازی به معنای صرف هزینه زیاد نیست.
زیرا در ابتدای پرونده، موارد به شرح زیر است:
رعایت قوانین و پروتکل ها، خلاقیت، تفکر درست و در نهایت محتوای کاربرپسند در نظر گرفته شد.
نکاتی برای ارسال تبلیغات در گوگل ادز و اینستاگرام
البته، وقتی تبلیغات را در گوگل ادوردز و اینستاگرام مقایسه می کنیم،
ما در مورد اینکه کدام یک از این دو گزینه برای ما بهتر است شک داریم.
برای تصمیم گیری و نتیجه گیری نهایی، توجه به موارد زیر ضروری است:
- هزینه مورد نظر برای درج آگهی
- انواع خدمات و محصولات مورد استفاده
- با در نظر گرفتن سطح دسترسی مخاطب
- داشتن صفحه اینستاگرام با فالوورهای زیاد و محبوبیت بالا
- داشتن یک وب سایت اختصاصی با افزونه هایی مانند (افزونه amp و پلاگین schema pro).