
برای بسیاری از مدیران سایت و مبتدیان سئو سوالی که پیش آمده این است که طرحواره چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟
در این مقاله قصد داریم به شرح طرحواره بپردازیم و ابتدا سایت Schema.org را بررسی کنیم.
پس بیایید در مورد نمونه هایی از نشانه گذاری طرحواره و تاثیر آن بر سئو صحبت کنیم.
طرحواره چیست؟
طرحواره را می توان مجموعه ای از اطلاعات ارائه شده توسط مدیر سایت به موتور جستجو در نظر گرفت و با انجام این کار جستجوگر می تواند راحت تر و بهتر به مطالب و موضوع مورد نظر دسترسی پیدا کند.
Schema.org چیست و تاثیر آن بر سئو
در سال 2011، Schema.org همکاری با موتورهای جستجوی مختلف، به ویژه گوگل را ایجاد و اعلام کرد.
وظیفه این شرکت استانداردسازی و یکسان سازی زبان نشانه گذاری است تا دستورالعمل نشانه گذاری بر اساس قوانین این سایت کاملا کاربردی و برای موتورهای جستجو قابل درک باشد.
نحوه استفاده از نشانه گذاری طرحواره
این طرح مانند سایر خدمات نشانه گذاری در محتوای صفحه قرار می گیرد و عناصر، ویژگی ها و ویژگی های مرتبط با آن مستقیماً در کد HTML سایت قرار می گیرند تا از ترافیک اضافی و جستجو توسط موتورهای جستجو جلوگیری شود.
برای مثال می توان فرض کرد که سایتی در زمینه ورزش فعال است.
می توان با علامت گذاری طرحواره به موتورهای جستجو گفت که مثلاً در مورد یک بازی خاص صحبت می کنند.
برای این منظور باید از استانداردهای سایت Schema.org برای دسترسی به استانداردهای این سایت مرتبط با ورزش خاص خود استفاده کنید.
مثالی برای استفاده از نشانه گذاری طرحواره
باید بدانیم که در حالت عادی تشخیص تاریخ و زمان ورود اطلاعات برای موتورهای جستجو سخت و زمان بر است.
بنابراین، تشخیص اینکه مقاله مربوط به گذشته است یا برای آینده دشوار است.
بنابراین می توان به نوع آیتم رویداد ویژگی اشاره کرد که با استفاده از این آیتم موتور جستجو می تواند زمان بندی و محتوای سایت را با سهولت و سرعت بیشتری پیدا کند و از آن برای نمایش یک رویداد یا محتوای خاص استفاده کند.مورد بسیار مفید است. برای استفاده و مولد است.
در ابتدا گوگل این روش را برای تعیین زمان انتشار یک کنسرت یا آلبوم متعلق به خوانندگان معرفی کرد که به تدریج محبوب شد.
تاثیر Schema Markup بر سئو
هنگامی که سایتی از طرح واره استفاده می کند، موتورهای جستجو بر اساس کلمات کلیدی در نظر گرفته شده توسط سایت برای جستجوی آسان تر و دسترسی سریعتر کاربر کار می کنند.
در نتیجه این کار ورودی سایت را افزایش می دهد، اما استفاده از schema مستقیماً بر سئو تأثیر نمی گذارد.
افزایش رتبه در نتایج گوگل با استفاده از طرحواره برای سئوی بهتر
در سال های اخیر، گوگل ادعا کرده است که استفاده از طرحواره ها نمی تواند رتبه سایت را افزایش دهد.
بنابراین، شرکت گوگل تنها برای بهبود و تقویت قطعات غنی از محتوای سایت در تولید محتوا در نمایش نتایج جستجوی موتورهای جستجو از طرحواره استفاده می کند.
همانطور که می دانیم یکی از شاخص ها و پیشرفت های اصلی در زمینه سئوی سایت افزایش ورودی به سایت است.
با استفاده از طرحواره ای که به دلیل آن ستاره رتبه بندی سایت نمایش داده می شود، می توان ورودی سایت را نسبت به سایتی که در صفحات گوگل جایگاه بهتری دارد، افزایش داد.
نشانه گذاری صفحات وب در حالت عادی که از طریق سایت Schema.org انجام می شود باید به صورت دستی انجام شود.
اکنون برای سایت های وردپرسی می توانید از افزونه استفاده کنید Schema Pro استفاده شده .
ویژگی کلیدی پلاگین Schema Pro این است که به طور خودکار صفحات وب را بر اساس استانداردهای سایت Schema.org طرح بندی و علامت گذاری می کند.
نیاز به بهینه سازی تمام اطلاعات سایت با طرحواره برای سئو
در نهایت، ممکن است ذکر شود که نیازی به سفارشی سازی تمام اطلاعات سایت با طرحواره نیست.
اما با استفاده بیشتر از نشانه گذاری با استفاده از طرحواره ها، می توان هدف و کلمات کلیدی یک سایت را با وضوح بیشتری به موتورهای جستجو ارائه کرد.
لازم به ذکر است که استفاده غیر ضروری و نادرست از ساختارهای سایت Schema.org نتایج مثبتی به همراه ندارد.
به عنوان مثال، اگر از سیستم رتبه بندی محصول استفاده کنیم یا در قسمت نظرات با ما تماس بگیریم، تلاش بیهوده ای خواهد بود زیرا موتور جستجوی گوگل رتبه سایت شما را در نتایج خود نمایش نمی دهد.